تشکیل گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در شهرداری کرمان

شهردار کرمان خبر داد:

تشکیل گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) در شهرداری کرمان

شهردار کرمان با تأکید بر ضرورت اقدام عملیاتی جهادی فراتر از چارچوب سازمانی برای مقابله با بحران‌ها، از تشکیل گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) شهرداری کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده، افزود: شهرداری در هر اقدامی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، امدادی و اجتماعی در شهر انجام می‌شود، نقش ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری همواره در کنار گروه‌های جهادی ازجمله بسیج و سپاه بوده و هر کمک و خدمتی که در توان داشته، در حیطۀ وظایف خود و خارج از آن را برای خدمت‌رسانی به مردم انجام داده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه تشکیل گروه جهادی شهرداری، ایدۀ بسیار خوبی است و باید هرچه سریع‌تر شروع به‌کار کند، گفت: براساس بررسی‌ها، گروه جهادی شهرداری می‌تواند در قالب بنیاد خیریۀ بناهای ماندگار شهرداری کرمان فعالیت کند و نیاز به تشکیل مؤسسه و اساسنامۀ مجزایی ندارد.

وی تأکید کرد: گروه جهادی شهرداری می‌تواند از مجموعۀ امکانات و ظرفیت‌های شهرداری برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود استفاده کند.

شهردار کرمان با تأکید بر ضرورت اقدام عملیاتی جهادی فراتر از چارچوب سازمانی برای مقابله با بحران‌ها به‌ویژه بحران کرونا، افزود: لازم است هرچه سریع‌تر سیاست‌گذاری و فعالیت‌های گروه جهادی شهرداری اولویت‌بندی شود و رفع نیازهایی که در اولویت قرار دارد، در دستور کار قرارگیرد.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: تشکیل گروه جهادی تا به حال در شهرداری‌های دیگر سابقه نداشته و کرمان در این زمینه پیشگام است.

دبیر گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) نیز در این جلسه بیان کرد: گروه‌های جهادی در تمام بحران‌ها موجب سرعت‌بخشیدن به امداد و کمک‌رسانی می‌شوند؛ بنابراین، تشکیل یک گروه جهادی در شهرداری می‌تواند در رفع بحران‌ها راه‌گشا باشد.

مصطفی عسگری یادآور شد: شهرداری، ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی برای تشکیل گروه جهادی دارد؛ ضمن اینکه بسیاری از کارمندان آن نیز به مشارکت در فعالیت‌های جهادی علاقه‌مند هستند.

وی افزود: اولویت حمایت‌های مالی گروه جهادی برای کارکنان شهرداری و نیازمندان مناطق محروم شهر کرمان خواهد بود.

وحید نامجو، جانشین و مسئول پیگیری امور اجرایی گروه جهادی کریم اهل بیت(ع) شهرداری کرمان نیز درخصوص اهداف تشکیل این گروه جهادی بیان کرد: تلاش برای فقرزدایی همراه با توانمندسازی افراد کم‌برخوردار، تشکیل کادر پزشکی برای ویزیت رایگان بیماران نیازمند، اهدای جهیزیه به نیازمندان، کمک برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و بیماری‌های همه‌گیر، رسیدگی به مسایل مرتبط با حاشیه‌نشینی، آماده‌سازی تیم‌های امداد و نجات برای کمک‌رسانی در شرایط بحرانی، تشکیل کادر مشاوره ازجمله در زمینه‌های حقوقی و خانواده و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جهادگران، از اهداف و برنامه‌های این گروه جهادی است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به تجربۀ موفق شهرداری کرمان در پیاده‌روی اربعین سال گذشته، خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان تجربۀ فعالیت جهادی را در پیاده‌روی اربعین دارد و به‌نحوی بهترین عملکرد را در بین تمام شهرداری‌های کشور از خود به نمایش گذاشته است.

مهدی نیکویی افزود: شهرداری کرمان همواره در صف اول خدمت‌رسانی در شرایط بحرانی بوده که این تجربه‌ها می‌تواند تکرار شود.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز با بیان اینکه هر جامعه‌ای برای توسعه و پیشرفت نیاز به مشارکت هدفمند دارد، گفت: ارتقای مشارکت عمومی، سبب موفقیت سازمان‌ها می‌شود و شهرداری کرمان نیز چنین رویکردی را دنبال کرده است.

محمد جهانشاهی افزود: برای گذر از بحران کرونا بیش از هر زمانی نیاز به مشارکت عمومی داریم؛ ضمن اینکه شهرداری کرمان هم تجربیات خوبی در این زمینه دارد که می‌تواند آن‌ها را به‌کار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.